דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכן ביתך לחורף - טיפים ועצות מעשיות 

מאת    [ 25/12/2012 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 2724 פעמים ]

אם אתם מתגוררים בירושלים, ברמת הגולן או אפילו באחד מיישובי הגליל המערבי, סביר שמדי חורף אתם נאלצים לבחור בפתרונות חימום שונים כדי להתמודד עם הקור המקפיא והטמפרטורות הנמוכות. ואם אכן זה כך, אז סביר עוד יותר שחשבון החשמל שלכם מרקיע שחקים ובמקביל להתמודדות עם הקור, ישנה התמודדות נוספות – הוצאות כספיות גבוהות. איך תוכלו לחסוך בעלויות, לחסוך באנרגיה ולצד כל זה גם לעזור לשמור על איכות הסביבה? הנה כמה טיפים ועצות שימושיות, שיעזרו לכם לעשות זאת נכון.


    • ·         בידקו את מידת אטימותו של הבית – על מנת ליהנות ממכשירי החימום ולמנוע בריחה של אוויר חם החוצה, בדקו את מעטפת הקירות החיצוניים של הבית ונסו לאתר מקורות שונים בהם או מהם יכול לחדור אוויר או לברוח החוצה. בין אם אלה חריצים, סדקים או אפילו מרווחים קטנים, הרי שהאוויר יכול בקלות רבה לברוח דרכם החוצה או לחדור אל הבית מבחוץ. במידה ומצאתם כאלה, איטמו אותם באמצעות סיליקון. בנוסף, הקפידו לסגור חלונות ודלתות בחדרים שאינכם נמצאים בהם, על מנת לאפשר לאוויר החם להתרכז במקום אחד.
    • בחרו בפתרונות חימום חכמים ויעילים יותר – אחד הפתרונות היעילים ביותר לחימום הבית בחורף, הוא באמצעות רדיאטורים. מדובר במכשירים חסכוניים, בהשוואה לפתרונות חימום אחרים, השומרים על רמת לחות אידיאלית בבית ויוצרים תחושה נעימה מאד. בנוסף, אפשר לשלב במערכות החימום משאבות חימום מתקדמות, המנצלות את קרני השמש החמות לצורך חימום המים ומעבירות אותם בצינורות במערכת חימום תת ריצפתי. מים חמים זורמים בצינורות במערכת סגורה, או ישירות אל מערכת המים הביתית. זהו פתרון יעיל המאפשר לנצל משאבים קיימים ובמקביל גם לשמור על איכות הסביבה.אם אתם גרים בבית פרטי וברשותכם גם בריכת שחייהשנמצאת בשימוש גם בימי החורף, אזי, משאבת חום לבריכה יכולה מאד לסייע בידיכם ולהפוך את תחזוקת הבריכה לחסכונית יותר. מידע נוסף אודות שימוש חימום באמצעות משאבת חום, מחיר משאבות וניצול יעיל וחסכוני ניתן למצוא באתר....
    • ·         עבו את קירות הבית שלכם – אם אתם מתגוררים במקומות קרים במיוחד ורוצים לשמור על טמפרטורה נעימה בחדר, עבו את קירות הבית, על מנת לשפר את בידודם ויעילותם. אפשר לעשות זאת באמצעות לוחות גבס או חומר מבודד במיוחד, אך לשם כך נדרש בעל מקצוע, המתמחה בכך. עיבוי הקירות מאט את קצה מעבר הטמפרטורה מבחוץ אל הבית ומאפשר לשמור על האוויר שבתוכו זמן רב יותר. כך אינכם נדרשים להפעיל את מכשירי החימום שעות ארוכות ויכולים לחסוך בחשמל.
    • ·         השתמשו בחומרים סופגי חום – בין אם אלה השטיחים, הוילונות, הכריות או אפילו המפות שעל השולחן, בחרו בחומרים עבים, שמלבד יכולתם לשוות לכל חדר מראה חמים ונעים יותר, הם גם אוגרים חום בבית. שימוש בוילונות מסוג זה, מאט את בריחת האוויר החוצה או חדירתו של אוויר קר אל הבית. בנוסף, פיזור של אלמנטים עיצוביים שונים בבית, כמו כדים, פסלים או תמונות, מעכב את בריחתו של האוויר וכולא אותו טוב יותר.
    • ·         הקפידו על בטיחות – מלבד ניצול נכון של משאבים קיימים והקפדה על מבנה אטום ומבודד, חשוב גם לשמור על בטיחות ולהקפיד להשתמש במכשור הרלוונטי בחורף באופן זהיר. הסכנה לדליקות בתקופת החורף היא רבה מאד וכדי למזער אותה כמה שניתן מומלץ להחזיק בבית באופן קבוע מטף לכיבוי אש או להתקין גלאי עשן. את הגלאי יש לבדוק באופן תדיר אחת לשנה ובעיקר רגע לפני שהחורף מגיע. 

 

 

רונן שחר, מהנדס חברת גדיר מערכות, החברה המובילה בתחום של אספקה ותכנון מערכות לחימום מים באמצעות משאבות חום. www.gadir-systems.co.il, 03-9204877




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב